Pagina's

dinsdag 7 juli 2015

2 dagen Antwerpen

Vorige week vrijdag ging ik met mijn vriendinnetjes shoppen (en een heerlijke salade gegeten!) in Antwerpen. Vorige week maandag ging ik al terug, met een vriend heb ik rondgekuierd in de stad en heel. erg. veel. foto's getrokken.








Vandaag een verslag van deze twee fijne dagen!


Maandag stond in het teken van shoppen. Ondanks de warmte was het allemaal heel relaxt en we hebben erg leuke dingen gekocht. Het feit dat het al wat sale was maakte het af!

s' Middags hebben we in de hippe tent Coffeelabs gegeten. Het ligt in een zijstraat van de Meir, en er is een tof dakterras. Binnen is het ook heel mooi. Heb niet echt foto's getrokken maar leuke quotes zoals de deze hierboven hingen overal. Heel leuk vond ik dat. Het is er wel best prijzig, maar de salade was echt overheerlijk. De 13.50 euro was het zeker waard!


Maandag was chill. We hebben erg veel van deze prachtige stad gezien maar toch rustig 'op het gemak' gedaan. We hebben onder andere de kathedraal bezocht en heerlijk bij de Schelde gezeten.


Kijk nu hoe prachtig! Dit zie je als je naar boven kijkt boven het hoofdaltaar. Ik kan hier echt naar blijven kijken.




Er hangen in de Kathedraal van Antwerpen prachtige werken van onder andere Rubens. Ik voelde me heel erg nietig toen ik voor deze grote schilderijen stond. We konden amper geloven dat dit geschilderd is in de middeleeuwen!



We hebben ook enkele kaarsjes gebrand. Deze voor onder andere alle dieren in de wereld, haha.
Maar nee, ik vind zo'n kleine dingetjes als deze eigenlijk erg belangrijk. Even stilstaan, tot rust komen en nadenken. Voor mij komt dit neer op bidden.



Dit is de laatste foto van de kathedraal. Hier zie je lang niet alles (dit is de 'hoofdbeuk' zeg maar).
We zijn ook nog onder de grond geweest, waar je kon zien waar mensen begraven lagen.


Ons volgende doel; De Linkeroever! Daarvoor moesten we door de voetgangerstunnel, onder de Schelde door. Eerst zijn we op ons 'gevoel' (jaja, ik heb dat zo'n beetje :') ) naar de rivier gestapt.
We zijn helemaal rond het Steen gelopen en eerst nog even aan de kade gezeten voor we zijn verdergegaan.


Langs oude roltrappen naar beneden, spannend!


Zo ziet de voetgangerstunnel eruit, een hilarische foto vind ik zelf (ben ik Stef erg dankbaar voor :) ).




Hier zie je mijn outfit, een outfitpost komt nog online! Ik heb onder andere nieuw hemd en schoenen aan die ik de week van te voren had gekocht.


Het was prachtig weer en de mooie lucht maakte me blij.


Deze dagen waren in 1 woord: GENIETEN :) .


Met deze foto eindig ik. Vrijdag hadden we op het einde zin in iets van Starbucks. Toen we daar aankwamen bleek al het ijs op te zijn, geen koude drank meer! We pakten dan maar koffie caramel en chocolademelk, smaakte heerlijk trouwens. Ze zeggen dat warme drank als het warm is 'verfrissend' kan zijn :') ?

Maandag heb ik ook nog heerlijke dingen gegeten. s' Middags was het pizza, en als tussendoortjes onder andere ijs en een heerlijke smoothie!

Zie zo, eindelijk kan ik op 'publiceren' drukken. Deze blogpost bezorgde me heel wat frustatie. Blogger deed nogal moeilijk, haha. Ben blij dat ie nu helemaal mooi en af is!


Liefs, Laura.




2 opmerkingen: